Вінницькі школярі вивчають “Захист Вітчизни” з восьмого класу
Вінничани розробили навчальну програму, що допоможе виховати та навчити справжніх захисників України. Учні 8-9 класів вінницьких шкіл вже займаються за нею. Це допоможе поглибити військово-патріотичне виховання по усій Україні. Нещодавно програма отримала гриф Міністерства Освіти.
Програма з'явилася ще у вересні. Тоді її передбачалося увести як факультатив, за рахунок позакласних занять.
— Програма "Захист Вітчизни" для 8-9
класів передбачає не лише патріотичне виховання для учнів та учениць, а й
практичні заняття. Вони навчатимуться надавати першу допомогу
пораненим, правильно діяти у випадку хімічної та радіаційної загрози, — завідувач
відділу основ фізичного здоров'я та захисту вітчизни Вінницького
обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
розповідає Віктор Гусєв.
Він один з двох авторів програми. За
його словами, написати відповідну програму рекомендував обласний
департамент управління освіти у зв'язку з агресивною політикою
Російської Федерації. Зараз усі загальноосвітні школи Вінниці проводять
відповідні заняття.
— Поки що, заняття із захисту Вітчизни у
8-9 класах є факультативом у нашій школі. Також вони носять здебільшого
цивільний характер. Здебільшого туди ходять хлопці. Та ми проводимо
роботу з батьками, пояснюємо їм, що зараз данні заняття просто
необхідні! — говорить заступник директора з навчально-виховної роботи НВК загальноосвітньої школи-гімназії №23 Ірина Кандаурова.
Також Ірина жалкує, що
військово-патріотичне виховання у школі не достатньо фінансується
державою. У школі займаюся із старим інвентарем. Допомагають батьки
учнів, що працюють у силових структурах та МЧС. Вони приносять у школу
учбові гранати та макети зброї.
— Наша програма передбачає роботу з
навчальними моделями зброї, хімічного захисту та спеціальними манекенами
відпрацювання надання першої допомоги. Та далеко не усі школи у
обласному центрі, не кажучи вже про райони, мають цей інвентар. Ми
писали листа до Міністерства оборони, аби вони посприяли нам. Але
відповіді не надійшло, — каже Віктор Гусєв.
Він також дивується, навіщо утилізують
пошкоджену зброю з АТО яку можна використовувати для практичних занять у
школі. У нагоді би стали не лише штурмові гвинтівки, а й "відстріляні"
трубки з ручних гранатометів, на яких ще залишились прицільні пристрої.
Сучасна військова наука передбачає використання різноманітного озброєння
та технічних засобів.
— У нашій програмі ми хочемо дати учням
початкові тактичні навички ведення бойових дій. Але, з огляду на бойові
дії в зоні АТО, потрібно більше приділяти увагу роботі у
розвідувально-диверсійній групі, — говорить другий автор програми Віктор Гуменюк.
Він не лише голова методобєднання
вчителів захисту вітчизни, а й вчитель даного предмету вінницької школи №
8. У його школі восьми та дев'ятикласники не лише мають відповідне
спорядження, а проводять військово-тактичні ігри. На них, зі слів
педагога, відпрацьовується до 80% матеріалу навчальної програми.
— Розробляючи заняття, ми
консультувалися з військовими спеціалістами. На уроках вчитель має
пояснити дітям проти кого і для чого билися та б'ються українці
захищаючи Вітчизну. І чому у випадку небезпеки для України вони мають
чинити так само, — пояснює Віктор Гуменюк, — це і є патріотичне виховання, — додає він.
Поки що, Вінницька область перша в
Україні, де предмет військового напрямку вводится у шкільну програму так
рано. Проте, вже рекомендований Міністерством освіти, він швидше за все
стане загальнонаціональним.
Немає коментарів:
Дописати коментар