неділя, 10 квітня 2016 р.

Вінницькі школярі вивчають “Захист Вітчизни” з восьмого класу 


Вінничани розробили навчальну програму, що допоможе виховати та навчити справжніх захисників України. Учні 8-9 класів вінницьких шкіл вже займаються за нею. Це допоможе поглибити військово-патріотичне виховання по усій Україні. Нещодавно програма отримала гриф Міністерства Освіти.


Програма з'явилася ще у вересні. Тоді її передбачалося увести як факультатив, за рахунок позакласних занять.
— Програма "Захист Вітчизни" для 8-9 класів передбачає не лише патріотичне виховання для учнів та учениць, а й практичні заняття. Вони навчатимуться надавати першу допомогу пораненим, правильно діяти у випадку хімічної та радіаційної загрози,  завідувач відділу основ фізичного здоров'я та захисту вітчизни Вінницького обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників розповідає Віктор Гусєв.
Він один з двох авторів програми. За його словами, написати відповідну програму рекомендував обласний департамент управління освіти у зв'язку з агресивною політикою Російської Федерації. Зараз усі загальноосвітні школи Вінниці проводять відповідні заняття.
— Поки що, заняття із захисту Вітчизни у 8-9 класах є факультативом у нашій школі. Також вони носять здебільшого цивільний характер. Здебільшого туди ходять хлопці. Та ми проводимо роботу з батьками, пояснюємо їм, що зараз данні заняття просто необхідні!  говорить заступник директора з навчально-виховної роботи НВК загальноосвітньої школи-гімназії №23 Ірина Кандаурова.
Також Ірина жалкує, що військово-патріотичне виховання у школі не достатньо фінансується державою. У школі займаюся із старим інвентарем. Допомагають батьки учнів, що працюють у силових структурах та МЧС. Вони приносять у школу учбові гранати та макети зброї.
— Наша програма передбачає роботу з навчальними моделями зброї, хімічного захисту та спеціальними манекенами відпрацювання надання першої допомоги. Та далеко не усі школи у обласному центрі, не кажучи вже про райони, мають цей інвентар. Ми писали листа до Міністерства оборони, аби вони посприяли нам. Але відповіді не надійшло,  каже Віктор Гусєв.
Він також дивується, навіщо утилізують пошкоджену зброю з АТО яку можна використовувати для практичних занять у школі. У нагоді би стали не лише штурмові гвинтівки, а й "відстріляні" трубки з ручних гранатометів, на яких ще залишились прицільні пристрої. Сучасна військова наука передбачає використання різноманітного озброєння та технічних засобів.
— У нашій програмі ми хочемо дати учням початкові тактичні навички ведення бойових дій. Але, з огляду на бойові дії в зоні АТО, потрібно більше приділяти увагу роботі у розвідувально-диверсійній групі,  говорить другий автор програми Віктор Гуменюк.
Він не лише голова методобєднання вчителів захисту вітчизни, а й вчитель даного предмету вінницької школи № 8. У його школі восьми та дев'ятикласники не лише мають відповідне спорядження, а проводять військово-тактичні ігри. На них, зі слів педагога, відпрацьовується до 80% матеріалу навчальної програми.
— Розробляючи заняття, ми консультувалися з військовими спеціалістами. На уроках вчитель має пояснити дітям проти кого і для чого билися та б'ються українці захищаючи Вітчизну. І чому у випадку небезпеки для України вони мають чинити так само,  пояснює Віктор Гуменюк,  це і є патріотичне виховання,  додає він.
Поки що, Вінницька область перша в Україні, де предмет військового напрямку вводится у шкільну програму так рано. Проте, вже рекомендований Міністерством освіти, він швидше за все стане загальнонаціональним.

за матеріалами сайту http://vlasno.info

Немає коментарів: